Jag...




Jag har haft dåligt självförtroende så länge som jag själv kan minnas,
jag vet hur det är att bli mobbad,
jag blev mobbad för olika saker,
att jag hade glasögon,
att jag var överviktig,
att jag var ett stud.
Jag gjorde andras läxor fast det var inte mitt jobb.
Till slut gav jag bara upp, ville bort från allt.
Bort från all skit,
fick höra från min släkt att jag behövde gå ner i vikt.
Men till slut en dag när jag gick i 8:an, då satte jag näven i bordet med min kompis Nicole.
Vi gick till ett gym och tränade Spinning och Aerobic i tre månader.
Dem tre månaderna gick jag ner från 74 kg till 59 kg ..
Sammanlagt 15 kg. Och det syntes efteråt också.
Kunde nästan ha vilka kläder jag ville.
Men ändå var jag inte nöjd med mig själv ..
Efter några år, höll mig till samma vikt, kanske minskade ngt kilo men inte mer.
Men nu idag, det har gått 4 år sen jag satte näven i bordet med nicole,
så måste jag sätta näven i bordet igen .
För nu har man fått överblivit fett på magen efter förlossningen, tycker inte om det.
Bristningar och allt, man vet inte iheller hur man får bort det !
Men har ni frågor om hur ni får hjälp med ert dåliga självförtroende så säg till,
jag finns här, lyssnar om ni vill prata, för det är jag duktig på !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0